En ny webbshop som gör beställningen enklare och snabbare!

Intervju med Philip Tornberger, marknadschef på Hot Screen

Efter nästan ett decennium med samma webbshop är det dags för nästa stora steg för oss på Hot Screen.

Bakom projektet står vår marknadschef Philip Tornberger, som dessutom var med och byggde vår nuvarande webb redan 2016.

 

– Jag var ju faktiskt fadern till den befintliga webben, säger Philip med ett skratt. Jag har jobbat med den under alla år, men nu var det dags att göra det igen.

 

Från första webb till ny generation

När den gamla webbshoppen lanserades var Hot Screen bara en fjärdedel så stort som idag.

 

– Den tekniken fungerade bra då, men i takt med att vi vuxit har vi också stött på gränser, både i systemet och i användarupplevelsen. Till slut insåg vi att vi inte skulle komma längre med den befintliga tekniken och att vi nu behövde en plattform som kan växa med oss, och med våra kunder från där vi är idag.

 

Byggd på kundernas önskemål

Förarbetet till den nya webbshoppen var omfattande. Teamet genomförde både kundintervjuer och enkäter, vilket resulterade i hundratals synpunkter.

 

– Vi ville verkligen veta vad våra kunder saknade, vad som kunde fungera bättre och hur de upplever oss digitalt. Det blev ett otroligt värdefullt underlag, berättar Philip.

 

Resultatet? En tydlig riktning: funktionalitet i all ära men enkelhet är viktigast.

 

– Det ska vara lätt att hitta, lätt att beställa, lätt att förstå och allt ska gå blixtsnabbt. Det var ett av våra viktigaste ledord. Bakom allt ligger givetvis avancerad teknik och funktioner som gör oss unika i branschen men användandet ska fortfarande kännas enkelt.

 

“Toppen av ett isberg”

När projektet drog igång trodde teamet att det skulle finnas färdiga lösningar att bygga vidare på. Men det gjorde det inte.

 

– Vi tänkte att det här måste ju finnas, och vi letade med ljus och lykta men hittade inget som motsvarade våra förväntningar. Vi insåg snabbt att vi behövde bygga mycket från grunden.

 

Den nya webbshoppen är fylld av ny teknik men det mesta sker i bakgrunden.

 

– Det kunderna ser är egentligen bara toppen av ett isberg, förklarar Philip. När du laddar upp en logga körs den på några sekunder genom flera olika processer som validerar filen, identifierar färger och ser till att den är tryckbar här i vår produktion. Allt sker automatiskt och upplevs helt sömlöst för användaren.

 

Hastighet och stabilitet – från dag ett

En stor nyckelfaktor har varit prestanda det vill säga hastigheten.

 

– Vi vet alla hur frustrerande det är när en sida laddar långsamt. Om det tar 30 sekunder att öppna en flik eller ladda in en logga går man någon annanstans. Därför har vi jobbat hårt för att webbshoppen ska vara blixtsnabb både idag och om tio år.

 

Den nya plattformen är byggd för att klara stora ordervolymer och hundratusentals artiklar utan att tappa fart.

 

– Det ska inte spela någon roll om kunden har tio produkter eller tiotusen. Upplevelsen ska vara densamma.

 

Nya funktioner och mer frihet för kunden

– Några av de mest efterlängtade funktionerna handlar om att ge kunderna mer kontroll direkt i webbshoppen, berättar Philip. Du kommer till exempel kunna vektorisera filer, lägga till en outline eller undertext, ta bort färger och beskära loggan direkt i verktyget. Dessutom går det att skapa textloggor direkt på webben. Och för de kunder som efterfrågat integrationslösningar kommer det nu också finnas möjlighet att koppla ihop våra system med deras egna plattformar.

 

En webb för en bransch där det alltid är bråttom

För kunderna kommer skillnaden märkas även om mycket sker i bakgrunden.

 

– En stor vinst är att vi kommer kapa mycket av den mail-pingis som uppstår vid korrektur. Många beställningar tar dagar, eller ibland veckor att bli godkända. Det vill vi förändra.

Den nya webben kommer inte bara snabba upp beställningen, den kortar ledtiderna genom hela processen.

 

– Vi är redan bland de snabbaste i branschen, men nu tar vi ytterligare ett steg. Det handlar om effektivitet i alla led, från beställning till färdig order.

 

Lansering

Efter över ett års utveckling är projektet nu på väg in i sin slutfas.

 

– Vi har pratat om den här webben länge, det vet jag, säger Philip med ett leende. Men nu händer det faktiskt. Betatestningen mot kunder drar igång nu och pågår under resten av året. Sedan lanserar vi i början av nästa år.

 

Han lutar sig tillbaka och sammanfattar:

 

-Det är otroligt häftigt att se hur långt vi har kommit. Det här projektet är ett resultat av både våra kunders idéer och vårt teams engagemang. Jag är stolt och jag vet att våra kunder kommer märka skillnaden.

VD-skifte på Hot Screen

VD-skifte på Hot Screen –
Adam Andersson ny VD efter Fredrik Skanselid

 

Efter tolv år som VD för Hot Screen lämnar Fredrik Skanselid över stafettpinnen. Han fortsätter som delägare och styrelseledamot, vilket säkerställer kontinuitet i bolagets utveckling. Ny VD blir Adam Andersson, idag ekonomichef på Hot Screen. VD-skiftet träder i kraft den 1 januari 2026.

 

Fredrik Skanselid har haft en avgörande roll i Hot Screens tillväxtresa, från ett mindre bolag till en etablerad aktör med en trygg produkt och stark företagskultur.

 

– ”Vi har haft en fantastisk resa tillsammans och jag är oerhört stolt över vad vi åstadkommit. Nu är det rätt tid att ta nästa steg, och med Adam vid rodret känner jag mig helt trygg med framtiden. Jag ser fram emot att fortsätta bidra genom styrelsearbetet,” säger Fredrik Skanselid.

För kunder och partners innebär förändringen framför allt stabilitet och långsiktighet. Kontinuiteten säkerställs genom att kunskapen om verksamheten stannar inom både styrelse och organisation. VD-skiftet är en planerad och väl förankrad del i Hot Screens utveckling.

 

Adam Andersson började på Hot Screen 2024 som ekonomichef och har sedan dess varit en del av ledningen. Han har bred erfarenhet inom ekonomi och ledarskap från både tillväxtbolag och internationella organisationer.

 

– ”Det är en ära att få ta över som VD för Hot Screen. Vi har en stark grund att bygga vidare på och jag vill fortsätta utveckla företaget tillsammans med våra medarbetare, kunder och partners. Mitt fokus blir att värna vår kultur och samtidigt ta oss vidare in i nästa fas,” säger Adam Andersson.

 

Ladda ner pressbild.

 

Kontaktperson:
Fredrik Skanselid
0705-36 16 09
Fredrik@hotscreen.se

Tillfälligt ändrade produktionstider

Vi har just nu högt tryck i produktionen vilket gör att vi tillfälligt behöver justera våra produktionstider. Från och med onsdag, 10 september gäller:


Standardproduktion:
5 arbetsdagar (tidigare 4 dagar).
Bryttid: kl. 16:30 – beställningar som kommer in efter detta hanteras nästa arbetsdag.

Detta är en tillfällig ändring och vi meddelar självklart när vi återgår till vår ordinarie standardproduktion på 4 arbetsdagar.


Behöver du snabbare leverans? Då finns våra expressalternativ:
 

• Express – Produktionstid 3 arbetsdagar
• DEX (Dagen Efter Express) – Produktion nästa arbetsdag (OBS: bryttid 14:00)

Vi söker säljare till DACH-regionen

Vill du bli en nyckelperson i vår expansion på den tysktalande marknaden?

Hot Screen växer – och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta resa som säljare mot DACH-regionen. Du kommer ha en central roll i att utveckla och stärka våra kundrelationer i Tyskland, Österrike och Schweiz. Din bas kommer att vara på vårt huvudkontor i Fjärås, men du förväntas resa några gånger per år för att delta i mässor, kundevent och besök.

 

Läs mer här!

Först i Sverige med hållbarhet i varje steg!

Vi på Hot Screen är stolta över att vara första transfertryckeri i Sverige med OEKO-TEX® STeP-certifiering och därmed också det första transfertryckeriet i landet som uppfyller de höga kraven för socialt och miljömässigt ansvar i hela produktionskedjan.

 

Vad betyder det för dig som kund?
Du kan känna dig trygg med att våra transfers tillverkas med omtanke om både människor och miljö
Du stärker din egen hållbarhetsprofil – utan att kompromissa på kvalitet
Du kan erbjuda dina kunder ett mer hållbart val

 

Med våra nuvarande certifieringar:
OEKO-TEX® STeP
OEKO-TEX® Standard 100
ISO 9001 och 14001

 

…står det klart: Hållbarhet är inget vi bara pratar om, vi lever det, varje dag i varje led.

 

Redo att göra fler hållbara val för ditt varumärke? Hör av dig till Robin Östlund, Jesper Blickander, Michael Seumel, Lotta Plenby Velin så berättar de mer!

Julöppettider

Tar tomten ledigt i jul?
Nej, han jobbar för fullt – och det gör vi också!
Vi på Hot Screen håller öppet både vecka 52 och vecka 1 (stängt under röda dagar), redo att hjälpa dig med beställningar och support. Behöver du något tryckt snabbt? Vi fixar det!

Black week-erbjudande på vår storsäljare, Hot 2000!

Black week-erbjudande på vår storsäljare, Hot 2000!

 

Nu har du chansen att investera i ett riktigt kraftpaket till maskin: vår värmepress Hot 2000! Den är ergonomiskt utformad och maxad med smarta funktioner, som avlastningshyllor på bägge sidor och dubbla underplattor. Priset gäller endast under Black week, 25 november – 1 december 2024 och går ej att kombinera med andra erbjudanden och rabatter. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker.

 

59 975 SEK
(13 000 kr i rabatt från ordinarie pris)

 

Logga in för att beställa

Möt Adam – Ny Ekonomichef

I augusti i år hälsade vi 33-årige Adam från Fjärås välkommen som ekonomichef hos oss på Hot Screen. Med sin flickvän Linnea och deras två barn, Melker, 6 år, och Matilda, 3 år, ser Adam fram emot en utvecklande resa på ett företag som redan gjort stort intryck på honom.

 

Ett företag med gott rykte

Adam har en gedigen bakgrund inom ekonomi, bland annat som ekonomichef samt erfarenhet som auktoriserad revisor på PwC. Så vad lockade honom till Hot Screen? Förutom vårt geografiska läge, som är idealiskt med bra kommunikationsmöjligheter och närhet till hemmet, var det de fina lokalerna och kanske det viktigaste, de positiva omdömena från personer inom företaget som väckte hans intresse.

 

”Jag har läst bolagets årsredovisningar och ser att det är ett välmående samt välstyrt bolag. Jag blev imponerad under intervjun när jag såg hur man producerar transfertryck och vilket bra miljöarbete som ligger bakom,” berättar Adam. Rekryteringen genomfördes av Anders och Fredrik, två av företagets ägare. ”De har värdefull erfarenhet inom områden som bolagsstyrning, strategi, medarbetarskap och företagskultur. Att ha dem som bollplank är en stor trygghet” tillägger han.

 

Första intryck och framtidsplaner

Efter sina första två veckor på Hot Screen har Adam fått en del aha-upplevelser. ”Jag trodde initialt att det var en ganska simpel produkt vi producerade, men jag har verkligen fått respekt för hantverket bakom transfertryck. Det är mycket mer komplicerat än vad man kan tro och jag är mäkta imponerad av alla som jobbar här på Hot Screen.”

 

Som en del av ledningen på Hot Screen kommer Adam också att vara delaktig i allt från att skapa framåtanda och gemenskap inom företaget till att ta tillvara på data/information för att kunna göra vassare analyser och fatta välgrundade beslut. ”Helt enkelt ständiga förbättringar utifrån ett långsiktigt perspektiv, förklarar han”.

 

Med Adam i teamet är vi på Hot Screen väl rustat för att fortsätta växa och nå framgång, både i Sverige och utomlands.

 

Välkommen!

 

Öppet hela sommaren

Vi håller vår verksamhet öppen hela sommaren, så att du får din leverans som du brukar. Vår produktion är bemannad och säljsupporten finns på plats, dock med vissa justeringar:

 

Veckorna 27-31
Måndag – Torsdag kl: 08:00-16:30
Fredag kl: 08:00-15:30.
Lunchstängt mellan kl: 11:30-12:00

 

Varmt välkommen att kontakta oss eller lägga din beställning!

Nu kan du beställa alla våra transfers i 25-upplagor!

Från och med denna vecka kan samtliga av våra transferprodukter Stark, Flex och Reflex beställas i 25 poster. Du gör som vanligt: logga in i vår webbshop och lägg din order via beställningsverktyget.


För frågor är du som alltid välkommen att kontakta oss på säljsupport!